INTERIØR - KLÆR - LIVSSTIL

onsdag

Sølvpuss

Jeg elsker gamle sølvgjenstander!
Er jo litt som kråka, og samler på det som glinser. Bestikk, lysestaker, serveringsbrett/lysfat kopper, vaser og så videre...
Eneste problemet er at jeg hater å pusse det!!!
Jobben ble riktignok litt enklere da jeg fant ut at det finnes ferdige sølvpussekluter, men fortsatt forferdelig kjedelig. Jeg prøver å innbille meg selv om at jeg faktisk liker sølvpuss, men det er neimen ikke enkelt! Spesielt når alt står fremme rundt om i huset, noe som gjør at det "irrer" fortere. Nå har jeg utsatt jobben såpass lenge, at alt ser ut som gull! Kanskje på tide å bite tennene sammen og kaste seg ut i det! :)
Tar gledelig i mot alle tips der ute, som gjør sølvpussen til en lek!
Anyone??

Denne punchbollen har jeg vist her på bloggen tidligere, den er desverre ikke gammel, men fin likevell. Og forresten helt forferdelig å pusse..... ;)

4 kommentarer:

  1. Takk for koselig hilsen på bloggen! Ja bloggtreff hørtes koselig ut:)
    Ferie nå, men er tilbake 1.august...reiser ikke før 18.juli da:)

    Vil gjerne ha en skisse av tørkestativet..finner ikke noe på nettet. Gjør du?
    Klem fra Katharina

    SvarSlett
  2. Kom innom butikken i løpet av helga, så skisser jeg det raskt! ;) Så kan vi snakkes da! :)

    SvarSlett
  3. Jeg pusser sølv med svamp i en krukke i puss... Bistro Sølv-vask...fukt svampen, gni i krukka og gni lett over sølvet!! Finnes i flere utgaver og er et must...jeg er også en sølvsamler:) Men sølvtøyet tar Gubben en gang i året på "gammelmåten"!! Viktig d sjøh...
    Lykke til:)
    Imorgen blir det malingsvær:))
    Klem:)

    SvarSlett
  4. Er det plass; legg alum.folie i oppvaskkummen, ha i masse salt og lunkent vann og legg sølvet oppi. Vips så er det blankt og fint! Det gjør jeg med vanlig sølv iallefall!
    Klem fra prærien;-)

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg, så vet jeg at du har vært her! :)