INTERIØR - KLÆR - LIVSSTIL

lørdag

Uterommet

Av en eller annen grunn våknet jeg i dag, super tent på å innrede ute på platten i hagen. Ganske merkelig med tanke på at vi våknet til regn og knappe 12 grader i dag, men kanskje er det tanken på at det snart er helg, og bare en liten uke til vi skal ha våre første feriedager i sommer som gjør det!?

I år skal jeg blande det søte og romantiske, med det litt mer røffe og industrielle. Smaken endrer seg stadig, selv om selve grunnideen er den samme, kan man forandre detaljene. Jeg vurderer sterkt et stor marokkansk fat på utebordet, hvor jeg kan samle alle lysglass, vaser og lysestaker.
Er det ikke vakkert!?
Gamle trekasser har jeg flust av hjemme på låven og disse kommer ut hver sommer, og kan brukes til så mangt! Blant annet til oppbevaring av puter og pledd, til hyller og til planter og blomster! Sammen med lykter, bøtter og baljer i grov sink understreker dette de grovere elementene i innredningen av uterommet. Blander jeg dette med litt lette, sommerlige og nostalgiske tekstiler blir det en fin mix og passer godt til hagen og til oss som bruker den. Man kan ikke være redd for det man bruker i uterommet, det er bortkastet energi føler jeg. Alt som brukes utendørs skal kunne tåle litt hard bruk og en regnskur eller to, på den måten kan man slappe mer av og faktisk nyte sommeren!
Hvite og lysrosa blomster er det som går igjen av planter og trær hjemme hos oss, og er en fin kontrast til interiøret. Roser, peoner og pelliser er mine favoritter.
Store blomster som lukter himmelsk!! :)
I flere år har jeg drømt om å ha en lysekrone hengende fra den store bjørka hjemme. Noen synes kanskje det høres litt rart ut? Det er opp til vurdering hver eneste sommer, og i år er intet unntak. Tenk så flott det hadde vært!! ;)
Hva hadde verden vært uten drømmer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg, så vet jeg at du har vært her! :)