INTERIØR - KLÆR - LIVSSTIL

torsdag

Nye gardiner

De siste tre årene har jeg sydd nye ''julegardiner'' i desember.
Jeg er vel strengt tatt ikke noen gardindame, ei heller noen sydame, men enkle kapper klarer jeg på sett og vis lage. Min kjære er heller ikke så glad i gardiner, men har lenge snakket om rullgardiner inni vinduskarmen. Det kan gå. Har lett og lett etter sånne rullgardiner siden vi flyttet inn, men det har neimen ikke vært enkelt. Så i år bestemte jeg meg for å prøve selv, og ettersom det snart er jul, fikk det bli noen med røde ruter på, til tross for at rødt ikke er en av mine favorittfarger. Nå skal det også nevnes at først sydde jeg nok en gang kapper til kjøkkenvinduene, før jeg endret mening. Haha.
Lærer aldri av mine feil heller.....
Stoffet kjøpte jeg på Ikea. Rimelig metervare og enkelt å handle. Klippe selv får man også. :) Ble faktisk for en gangs skyld ganske fornøyd. Røde ruter har jeg jo og på kjøkkenhåndukene mine, og de bruker jeg jo gjennom hele året, nostalgisk og litt mormoraktig, så kanskje får gardinene henge en stund denne gangen....
Akkurat nå går de i hvertfall for å være julegardiner! :)

Fortsatt fin advent!

5 kommentarer:

  1. Snakk om å være flink, er det ikke hammeren, så er det symaskina ;D
    Rullgardina ble kjempefin!!

    SvarSlett
  2. Kjempefine gardiner som gjør kjøkkenet skikkelig koselig, og særlig nå i dennne tida;)
    Flink har du vært!!

    SvarSlett
  3. så råfint ut....jeg er som deg...ikke en gardinperson og slettes ingen sydame:)) Men å ha lift eller lignende inne i karmen, gjør seg veldig. Vi må jo få inn lyset!!
    Zinkhus vle fram, knallfint:)
    Nyt kvelden videre, klem fra meg:)

    SvarSlett
  4. Du er flink som bare det. Jeg bor i huset mitt på tredje vinteren nå, og har fremdeles ikke gardiner... Men fikk symaskin i bursdagsgave, så kanskje neste jul! :)

    SvarSlett
  5. Linda, jeg kjøpte juleneket på gartneriet...måtte bare ha det:) tenkte å vente til de begynner å selge ute...men klarte ikke...blir vel et til før jul:)

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg, så vet jeg at du har vært her! :)