INTERIØR - KLÆR - LIVSSTIL

mandag

Skatten

Oppe på låven har vi et "hemmelig" rom....
Vel, kanskje ikke så hemmelig, men på en måte! Jeg har gløttet inn luka flere ganger, men kviet meg for å gå inn. Jeg har nemlig utforsket låven på egenhånd tidligere, og falt nesten gjennom en "hemmelig" luke i gulvet. Ja og etter det har jeg vært vist litt mer forsiktighet! :)
Tidligere i vår åpnet jeg luka og strakte hals, da var det en sak som fanget min oppmerksomhet innerst i rommet bak masse skrap.
En gammel sykkel!! :)
I går kveld fikk vi besøk av en av våre gode naboer, som er minst like interessert i kuriositeter som meg selv. Jeg fortalte om det hemmelige rommet, om min angst for ekle edderkopper og råtne gulvbord og om de skjulte skattene som befant seg der oppe. Skjønte selvfølgelig at han ville bli minst like begeistret for sykkelen som meg, og ivrig krøp han inn. På 8 sekunder var sykkelen ute i frisk luft igjen, for første gang på mange år! ;)

Nå synes du kanskje at jeg er litt sprø, som lurer gode naboer inn på utrygg grunn, men det er faktisk helt greit!
Jeg ELSKER nemlig min nye sykkel!! :))
Ja den er PRIMA NORSK og i den herligste grønnfarge!
Dekkene er kanskje flate, styret utrolig rustent og den er mest sannsylig helt ubrukelig, men den er fantastisk sjarmerende og jeg vet akkurat hvor den skal stå! :)
Denne sykkelen har helt sikkert vært med på masse gøy...
Unge herr Klakken syklet nok langs landeveiene her omkring og plukket opp jentene på dette bagasjebrettet, for så å sykle inn i solnedgangen.....
Når solen gikk ned, vridde han bare på sin nye sykkellykt (se bryteren), og syklet videre gjennom natten! Ut på eventyr! :)

Nå er det sånn at historien sier at Herr Klakken døde ugift. Så spesielt sjarmert ble de kanskje ikke, jentene, men det kan da umulig være sykkelens feil! Sykkelen er jo perfekt! :)

Det ble tidlig kveld her på gården, da hordene (les: knotten) jaget oss inn. Jeg har jo ikke luft i dekkene heller, så da er det umulig å rømme andre steder enn innendørs!

Ha en fin kveld alle sammen, med og uten sykkel!! ;)

8 kommentarer:

  1. Sååå fin!! nå ble jeg virkelig revet med i fortellingen:)
    Ser for meg den sykkelen med en fin blomst hengende til pynt...jeg også VIL ha en sånn sykkel:)
    Kommer med knottene dine...har ikke klart å ta en avgjørelse enda...tar de opp å prøver flere ganger:) Men det blir...
    Klem fra Katharina

    SvarSlett
  2. Aiaiai! For en skatt! Jeg hadde og lurt inn naboen for å hentet den der ja;))

    SvarSlett
  3. Bloggen din blir bare bedre og bedre, Linda:D
    Du er kjempeflink! Vinkveld på terrassen min ved første varme anledning...men når første varme anledning blir, ja si det er en annen sak.

    SvarSlett
  4. Flott, prima norsk sykkel Linda, vel verdt risikoen :) ..og jeg som kjente herr Klakken fikk meg i tillegg en god latter av den søte fortellinga di :)

    SvarSlett
  5. Så stilig den gamle sykkelen var! Den kan du dekorere fint med i hagen. :) Fine bilder!

    SvarSlett
  6. Jøss...gode naboer er et must Linda:)) Den var knallfin:) Det hemmelige rommet skulle jeg gjerne sett:)
    Vi satt også ute i gårkveld men vi fyrte i utepeisen og la på kongler...det liker ikke knotten..så legg kongler på grillen og kos dere ute...når bare regnet gir seg...
    Klemmings:)

    SvarSlett
  7. Haha...herlig fortelling Linda =)

    SvarSlett
  8. Godt å se at sykkelen til min gamle onkel er kommet fram i dagen. Dette liker jeg!! :)

    Hilsen Rigmor

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg, så vet jeg at du har vært her! :)