INTERIØR - KLÆR - LIVSSTIL

torsdag

Et lite tips!

Tenkte å komme med et lite tips her i dag!
En ting jeg ikke klarer meg uten i hagen, er hamptråd!
Hamptråd kan brukes til det meste, og er dessuten miljøvennlig. Hamp er et naturfiber som er nedbrytbart, og derfor passer det utmerket til f. eks. oppbinding av planter i hagen. Selv går jeg over alle espaljer og klatreplanter på våren, og bytter ut tråden der det trengs.
På høsten, når epletrærne bærer masse frukt, knyter jeg opp greinene med hamp slik at de ikke brekker, og det fungerer superbra!
Hamp kan jo brukes til masse forskjellig innendørs også.
Noen har kanskje prøvd seg på makramè? Sånne flettesmykker med perler på?
Gaveinnpakning, forskjellige oppheng eller kanskje garn??

I tillegg til å være praktisk er det jo vakkert å se på, samt at jeg synes det lukter så godt. Jeg har det stående fremme på kjøkkenbenken, lett tilgjengelig, med en liten saks i nærheten! :)

Tenkte kanskje å vise frem de gamle vinduene jeg restaurerer senere i kveld!
Det er masse jobb, men resultatet tror jeg blir veldig bra, så jeg angrer slettes ikke på at jeg tok vare på dem under oppussingen.... Gleder meg bare til vi skal sette dem inn i gjestehuset! :)

Ha en fin dag alle sammen!

1 kommentar:

  1. Du er god på hage Linda! Andre gode tipset jeg plukker opp fra deg nå;) Og de peonene ......nyyydelige!

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg, så vet jeg at du har vært her! :)