INTERIØR - KLÆR - LIVSSTIL

torsdag

BLÅNYANSER

Som nevnt tidligere skal blått visstnok være en av årets trendfarger.
I den anledning har jeg frisket opp med litt blå detaljer på kjøkkenet, for man trenger ikke nødvendigvis male hele huset for hver sesong og trend...
Selv er jeg faktisk ganske glad i blått, gjerne dueblå eller gustaviansk blå da det må være litt dust og lett hjemme hos oss! Denne henger i kjøkkenvinduet og minner meg litt om min oldemor. Koselig! :)

Antikke fat i tallerkenhylla. Disse kan jeg bytte litt etter sesongene og humøret. Akkurat nå er de blå!

De som kjenner meg vet at jeg er en skikkelig hestejente! Denne Dalahesten har jeg fått av min mor, og den står nå på kjøkkenhylla. Fargen er kanskje litt i sterkeste laget, men det gjør liksom ingenting.

Jeg har faktisk lest litt om denne fargen...
Blå var før i tiden en kostbar farge, og er mye å se i gamle kirker og kapell verden over. Dere har kanskje hørt at kongelige har blått blod i årene?
For flere tiår siden malte mange kjøkkenet i kjølige blåfarger da dette visstnok skulle holde fluene unna maten. Og ellers vet vi jo alle at håpet er lyseblått! ;)

Her fikk jeg akkurat noen esker fra Lisbeth Dahl så vi sees senere!

1 kommentar:

  1. Ja, nå kommer det farger igjen:) Det er vel deilig. Blått er "flått" :)
    Leste i hjemavisa sist helg at orange skal bli hot også.
    Nyt eskene:)
    Klem:)

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg, så vet jeg at du har vært her! :)