INTERIØR - KLÆR - LIVSSTIL

mandag

Tilbake

Etter en bitteliten kunstpause! 
Snakk om at tiden flyr, når timer blir til dager... ;)
Skulle jo egentlig blogge dette på fredagkveld, men sannelig ble det mandag.

Skal vise flere bilder en annen dag når jeg har bedre tid, så dere får smugtitte på dette til da. Over bordet i gjestehuset hadde jeg i utgangspunktet tenkt å ha en lampe fra Tine K, men forrige uke fikk jeg beskjed om at disse ikke blir levert før i september, så da måtte jeg finne på noe annet i mellomtiden. Den lille metallampa hang jeg opp i fjor sommer, som en midlertidig løsning, men den gir verken mye, eller særlig koselig lys... Plutselig her om dagen fikk jeg en ide om at det kanskje hadde gjort seg med en sommerlig lyslenke i tillegg! Planen viste seg å funke, så sånn får det bli frem til høstmørket senker seg... 
Og ja, lyslenka gir både mer - og koseligere lys! :) 

Denne helga har som sagt flydd av gårde!
Lørdag etter jobb kom jeg hjem til en stor henger fylt med stauder, busker og trær. En venninne var på besøk fredagkveld, og spurte om jeg ikke kunne huse noen av blomstene hennes, da hun er på flyttefot, og ikke har noe sted å gjøre av det, før hun finner et nytt bosted. Jeg sa selvfølgelig at hun kunne komme med det, så vi fikk satt det i jorda i mellomtiden, for å holde det i live. 
Trodde kanskje det var snakk om noen få stauder, men der tok jeg grundig feil! Hihi!
Heldigvis har vi jobbet med å anlegge ''park'' i skogkanten her de siste årene, og området har vært noe glissent siden de første trærne havnet i jorda i fjor sommer. Etter tre dager intensiv jobbing har vi nå fått nesten alle plantene i jorda, og ''parken'' begynner virkelig å ta form. Det samme gjør drivhuset! Hurra!!


Her har dere et glimt fra tidligere i kveld! Øverst i skogkanten står en liten gapahuk, som vi satte opp for å huse gjerdepåler, eller staur om du vil. Den vil etterhvert bli brukt som akkurat gapahuk, når vi er ferdige med å pusse opp låven. Der oppe vil det bli både benker og bålpanne når vi er ferdig! :)

Jeg tuller ikke om jeg sier at vi har satt ned tilsammen 100 planter rundt omkring på gården i helga, så nå håper jeg bare at alt vil trives og vokse seg til i løpet av sommeren. I tillegg til det er min kjære ferdig med grunnarbeidet på drivhuset, samt en del av reisverket. Flinkis!!
Det blir, det blir....

Håper dere har hatt ei fin pinse, og at dere også har fått litt sol i ansiktet. Denne damen er helt skutt, så nå tror jeg kanskje senga blir neste stopp!
Sees plutselig igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg, så vet jeg at du har vært her! :)