INTERIØR - KLÆR - LIVSSTIL

torsdag

Duften av blomster og kaffe

I går ettermiddag hentet jeg inn en bukett med erteblomster fra kjøkkenhagen! De har blomstret overdådig gjennom sommmeren - og så sannelig ser det ut til at de tenker å blomstre en god stund utover høsten også...
Erteblomstene sådde jeg innendørs tidlig i vår, og plantet dem ut først på juni. De kommer i en mengde farger og nyanser - selv valgte jeg naturligvis rosa og lilla! :) En liten bukett i et hjørne på stua, og det lukter himmelsk i hele 1. etasje....
Har du ikke plantet erteblomster før anbefaler jeg deg å prøve til neste år! :) De trenger et sted å klatre på og er litt plasskrevende. Selv laget jeg klatrestativet altfor lavt i år, så nå ligger de utover min stakkars lavendel, hvor de klamrer seg fast for harde livet!

Det skal bli en kamp og en strid å skilles de to, tror jeg. Ellers begynner hagen å bli et trist syn. Håper bare de historiske rosene remonterer seg i løpet av september, men da tror jeg kanskje høsten må vise seg fra sin beste side de kommende ukene. Det ser heller dårlig ut....
På kjøkkenbenken har denne deilige maskinen funnet sin plass! Hintet til Herren i huset om at en kaffemaskin hadde gjort susen nå til høsten, og aller helst i kremhvitt. Så sannelig kom han ikke hjem med denne på tirsdag! Supermannen! ;p Så dersom du finner veien til Klakken, vil du heretter få servert verdens beste kaffe - rett fra maskinen!

Nå synes jeg vi skal krysse fingrene, for sol og varme de neste 14 dagene(minst), alle sammen!!

5 kommentarer:

  1. Så herlige blomster...kanskje disse er noe jeg skal prøve til neste år:)
    Kaffe fra slike maskiner er godt!! Skikkelig kaffe blir det.

    Her har besøket reist hjem...vemodig når gode venner drar..
    Ha en fin dag videre, klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. Erteblomster til våren er notert bak øret!
    Gleder meg til å smake kaffen en dag. ;)

    SvarSlett
  3. haha ! Du er en smule bortskjemt frøken ! Kommer gjerne å tar en kaffe en dag ! På klikketiKLAKKEN .

    kozeklemzsmoze.

    SvarSlett
  4. Så nydelige blomster!=)
    Og kaffemaskinen var bare råstilig!
    Snill mann du har ja =D

    SvarSlett
  5. Haha! Bortskjemt?? Å nei du, her jobbes det hardt for ''føden'' skal jeg si deg... ;D

    Velkommen! Finner du meg ikke på jobb, så finner du meg garantert hjemme! :))

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg, så vet jeg at du har vært her! :)