INTERIØR - KLÆR - LIVSSTIL

lørdag

Gammelt håndtverk

Skal man ikke spøke med.... Stolene jeg begynte med forrige helg er nå ferdig strippet for trekk og innmat alle seks. Det gikk fort et par timer for hver stol, og de to siste fikk virkelig testet tålmodigheten min.
Og dette var i grunn det enkleste med hele prosjektet?! Oh my!
Som jeg nevnte tidligere befant det seg mange forskjellige lag under de grønne velurtrekkene; bomullstrekk, filt, strie, hestehår og strie igjen...100 år gammelt støv og skitt, lag på lag! :/ Med andre ord, ingen innejobb.
Helt nederst under siste lag med strie var det festet store fjær med hamptråd. Håndknytt og spikret fast i treverket med nagler... Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg har sikkert fjernet 300 stifter, spiker og nagler på hver stol! Med tang, kniv og hammer! :) Dessuten må jeg innrømme at jeg har bannet! Men bare litt! ;)
Har aldri prøvd meg som møbeltapetserer før, men en gang må bli den første! Det gjelder jo forsåvidt for alt her i livet. Uansett tørr jeg ikke komme med noen sluttdato enda. Kanskje blir jeg aldri ferdig og må krype til korset og levere inn stolene hos vår lokale møbeltapetserer. Hvem vet! Men prøve det skal jeg i hvertfall..

Det store spørsmålet nå er om jeg skal male dem eller ikke?

1 kommentar:

  1. Himmel og hav for en jobb...du er tøff som starter dette! Maling er ikke...kommer an på hvilket bord de eventuellt skal stå ved..må nesten se det hele.
    Men lykke til iallefall:)
    Klem:)

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg, så vet jeg at du har vært her! :)