INTERIØR - KLÆR - LIVSSTIL

søndag

På kjøkkenhylla

Her endrer jeg interiøret litt etter humør og årstid!
Da jeg er svak for gamle sølvgjenstander, er det for øyeblikket det som regjerer der oppe akkurat nå!
På dette sølvfatet står det inngravert Anna 24/12 1938.
Kanskje ble det en gang gitt til Anna i julegave, eller kanskje det er en dåpsgave?? Hvem vet.... Og hvem er denne Anna mon tro?? ;)
På toppen av hylla står en liten hjerteranke, som slynger seg rundt omkring. Tørket hortensia gjør seg mot sølvfatene, og speiler seg så fint i dem. Selve hylla, samt alle gjenstandene der oppe er kjøpt på diverse loppiser, og har nok alle sin historie.
Man kan jo tenke seg til hvor de kommer fra, og hvem som har hatt de i eie, om man ikke vet helt sikkert. Ganske morsom det også, og om man er flere som legger hjernene i bløt, kan man komme opp med de merkeligste historiene... ;)

Denne helga har vi fått gjort litt på gjestehuset igjen.
Den er nå ferdig isolert og taket er snart ferdig malt. Gosh, for en jobb! Høyt under taket er det også, man blir jo helt ør. Ikke minst blir man skjelven i beina av å stå i gardintrappa på timesvis. Tror sannelig det får holde med 2 strøk. Eller burde jeg gå for 3 likevell? :/
Uff, også jeg som egentlig elsker å male.... :)

Hva har dere gjort i helgen, noe spennende?

3 kommentarer:

  1. Fint med gamle sølvfat ja:) Helga har gått fort, å noe av det som er gjort har du sett...ellers lite styling, men har laget knekkebrød...og de ble GODE:)
    Angående hvor mange strøk på taket...må nesten sees for å avgjøre det:) Men dette kan du selv...
    Klem fra mæ!

    SvarSlett
  2. Gamle sølvting er en av mine favoritter også, har endel på hytta og noe hjem. Pusset sølv senest i dag:)
    Å male tak er pyton! Jeg kasta meg over soveromsgangen i kveld. Brukte helmatt maling, aldri brukt det før. Skal si det dekte godt:) Men ser taket må taes, det får bli Gubben sin jobb. Så har vi "ørten" furudører...lurer på om jeg venter til de blir på mote igjen, hehe:)
    Tror det bør være 3 strøk i taket...kommer an på glansgrad..jeg malte furutaket i yttergangen. Malte først med blokkering/isolering for å hindre at kvistene skulle vises. Den dekte godt, så 2 strøk maling. Men som sagt, pyton jobb!!
    Ha en flotters ukestart, klem fra meg:)

    SvarSlett
  3. Ser ut som du har en spennende kjøkkenhylle Linda;)
    Takmaling er jeg ferdig med.... pyton jobb ja!!
    Men 2 eller 3 strøk... dekker det ganske bra, hadde jeg nok latt det bli med 2...
    Lykke til med valget....;)
    Klem

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg, så vet jeg at du har vært her! :)