INTERIØR - KLÆR - LIVSSTIL

torsdag

Detaljer til advent

Det er ofte detaljene som teller, det mener i hvertfall jeg...
Jeg er en liten samler, og har opp gjennom årene samlet på masse forskjellig. Det startet vel kanskje med småstein og bamser, siden ble det glansbilder og barbiedukker, mens de siste årene har jeg opparbeidet meg en god samling av blant annet kurver og sink, pressglass og krystall, blonder osv osv....
Jeg tar gjerne vare på nostalgiske "klenodier" som er knyttet til barndommen ,og ellers andre gode minner fra tiden som har gått. Da jeg er vokst opp ved vannet, og kanskje Rissas beste skøyteis, falt det meg naturlig å ville bli kunstløper på et og annet tidspunkt... ;)
Sånn ble det naturligvis ikke, men jeg var til tider svært ivrig på isen.
Derfor havnet disse danseskøytene ved vår inngangsdør.
Litt vanskelig å se, men de er godt brukt, og har med årene fått virkelig fin patina....
Jeg liker å blande elementer fra naturen inn i interiøret hjemme, og synes granbar er en vidunderlig ting! Granbar kan henges på veggen, legges på bordet eller på trappa, og er kjempe dekorativt. En liten mini-gran har fått komme inn i en sinkpotte på stua hos oss, og er en fin kontrast til det lyse og lette som jeg ellers er så glad i...
Her ser du også et lite glimt av pressglassamlingen min...

Som nevnt tidligere synes jeg nøtter er en morsom detalj å blande inn nå, ettersom det på en måte hører julen til. Sammen med noen pepperkakeformer og sølvstjerner kan dette pynte opp i enhver kjedelig blomsterpotte, og passer ellers også fint som borddekorasjon.
En duft som hører julen til er anis... Hele anisstjerner fungerer også utmerket som bordpynt, samtidig som det lukter godt...
Disse har jeg lagt på et av sølvbrettene mine på stua...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg, så vet jeg at du har vært her! :)