INTERIØR - KLÆR - LIVSSTIL

søndag

Et gammelt bord

Det er selvfølgelig ikke bare roser som har fått flytte inn i gjestehuset denne helgen.
Et gammelt bord har nemlig funnet sin plass.
Da jeg begynte å planlegge møbleringen her inne, så jeg for meg et gammelt, slitt bord. Bordet hadde jeg sett et eller annet sted, men husket ikke helt hvor...
En dag i fjor høst slo det meg plutselig: Kjelleren!

Nå skal det også sies at kjelleren vår er ikke akkurat den mest besøkte her omkring. Årsak? Jo, jeg er livredd edderkopper, og i kjelleren vår bor det SVÆRE edderkopper!
Jeg tuller ikke når jeg sier at til og med mannen i huset får frysninger på ryggen av å være der nede.
Uansett, her om dagen sendte jeg min kjære (noe motvillig), ned i kjelleren for å hente bordet. Jeg var ikke klar over hvor stort det var før det lå oppe i snøen, kun sekunder senere. Innen jeg i det hele tatt rakk å tenke tanken, skal jeg tilby meg å hjelpe, var bordet var utrolig nok oppe. Min neste tanke er så:
De edderkoppene må virkelig ha gitt mannen superkrefter der nede(!!) Det veier jo nesten et tonn! :D
Bordbeina var råtne, men det fikset møbelsnekkeren raskt.
Siden brukte jeg nesten 10 vaskebøtter for å få det rent.
Med litt maling på beina og sargen, er bordet nå som nytt!
Har også satt på to kroker på den ene enden, slik at fruene kan henge fra seg veska når de kommer på kaffeslaberas!!
En liten fiffig detalj, som jeg er så glad i! ;)
Bordplaten er laget av taktro, så dette bordet er nok hjemmesnekret en gang i tiden, mest sannsynlig av Herr Klakken selv. Mon tro hva det ble brukt til? Det får jeg sikkert aldri vite, men en ting er i hvertfall sikkert, og det er at det oser av sjarm og sjel, og jeg er superfornøyd! :)

Ønsker alle som er innom en fiiin mandag og valentins dag - selvfølgelig med masse kjærlighet!

3 kommentarer:

  1. Det ble kjempefint, gleder meg til det skal innvies:) Forresten; "ka e spørsmålet?!" hahaha

    SvarSlett
  2. Hahaha! Vet ikke, lurer på om jeg får høre det i dag?! ;)

    SvarSlett
  3. Så fint det blir!Rustikt,hærlig bord!:-)

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg, så vet jeg at du har vært her! :)