INTERIØR - KLÆR - LIVSSTIL

torsdag

Tenkte jeg skulle fortelle om et av mine
mange prosjekter hjemme....
For nøyaktig 3 år siden kjøpte jeg og min samboer småbruket, hvor vi holder hus.
Hus og fjøs ble bygd i 1897, så det var mange ting og ta tak i. Huset er nesten ferdig renovert, med unntak av et par rom på loftet. Det er uansett ikke huset jeg skal fortelle om, men fjøset!
Ifjor sommer begynte vi å skifte kledning utvendig på fjøset, samt at vi gjore et par små justeringer innvendig. På gulvet var det ikke fast dekke, men jordgulv, veggende var ikke kledd opp på innsiden, og alt annet var ellers skeivt og skakt.
For ikke å snakke om alt vi har bært ut, gravd ut og brent opp.... ;)
Riktig nok er det meste fortsatt skeivt og skakt, men det er jo bare sjarmerende, dessuten skal det jo ikke se nytt ut!
Men nå begynner det å ta form!
Ting må gjøres skikkelig når det først skal gjøres mener nå jeg, det er jo ikke bare et fjøs, men tross alt en del av en stor helhet!
For tiden pusser vi gamle murer, bygger opp delevegger, rydder og setter inn gamle stalldører.
Gulv og vegger er ferdig, så nå gjenstår stort sett bare detaljene, og de kommer jeg til å dele med dere fremover.

Har alltid drømt om min egen stall, og hvordan den skal se ut, så det blir spennende og se resultatet når den er ferdig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg, så vet jeg at du har vært her! :)