INTERIØR - KLÆR - LIVSSTIL

tirsdag

Tenkte ellers jeg skulle fortelle om et lite oppussingsprosjekt jeg holder på med hjemme for tiden. I fjor vinter ropte jeg inn en heltre kommode på auksjon, til en rimelig penge synes jeg!

Har en forkjærlighet til gamle møbler i tre. På lik linje med gamle hus, mener jeg de har litt mer sjel og særpreg! Tenk at de faktisk lagde disse detaljrike møblene for hånd!!! Det vil si at ingen er like.... Jeg er ikke fanatisk, men liker å gi disse møblene nytt liv! Enten ved å restaurere de tilbake til deres orginale tilstand, eller kanskje gi de nytt liv med et malingsstrøk eller to!

Noen møbler er fine som de er, og trenger kun en grønnsåpevask før de kommer i hus!

Men denne stakkaren som jeg nå har forbarmet meg over trengte litt ekstra omtanke....
Se bare på den gyselige fargen og det forferdelige mønsteret!!!

Hadde det enda vært orginalmalingen....
Kommoden trengte sårt en ansiktsløftning!!!
Fortsettelse følger..... Resultatet kommer på torsdag!
Har du noen spennende prosjekter hjemme for tiden?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg, så vet jeg at du har vært her! :)